سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیور دانش احسان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 90 آذر 25 , ساعت 8:40 عصر

ایام محرم کربلا حال و هوای دیگری دارد،همین که بتونی در میان عزاداران باشی،خودش کافی است تا با جریان مواج محبان حسینی همراه شوی."احب الله من احب حسینا"

برعکس شاید برخی که نسبت به قمه زنی دید منفی داشته باشند،ولی وقتی می بینی که برخی می خواهند؛هم نوا با زینب در مصیبت برادر سر خود را به عمود خیمه زد،قمه می زنند.یک حس و حال عجیب داری بیشتر متاثر از اتفاقی هستی که روز عاشورا بر بدن پاره پاره اباعبدالله و یارانش بالاخص ابالفضل عباس رفت.

من ایام تاسوعا و عاشورا را نجف بودم و بعد از آن کربلا بودم.روز عاشورا نجف نسبتا خلوت بود ولی هیئتهای عزاداری صبح قمه می زدند و فردا که کربلا بودم،عصر روز 11 محرم کاروان اسرا به صورت نمادین از کنار حرم عبور نمودند و این ان چنان متاثرکننده بود که هر بیننده ای را به گریه کردن مشغول می کرد.ظهر 13 محرم زنها به صورت نمادین به عنوان طایفه بنی اسد وارد حرم شدند و گریه کنان بر سر خود می زدند و فریاد لبیک یا حسین سر می دادند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ